راهنمای کامل پیگیری مرسولات پستی از طریق اینترنت و موبایل

ارسال و دریافت خریدها، اجناس جور واجور و مدارک سازمانی و نظامی همه از راه پست صورت می‌گیرند. حتی بعضی از خریدها در داخل شهر هم از راه این سامانه انجام می‌پذیرد چون مطمئن‌تره و این امکان رو واسه فرد ایجاد می‌کنه تا در صورت نبود دریافت به موقع بسته، اونو پیگیری کنه.

پست امن‌ترین روش ارسال و دریافت کالا در داخل و خارج از کشوره. اما بعضی وقتا پیش میاد که بسته‌ای که منتظر دریافتش هستیم، دیرتر از موعد به دستمون برسه، یا فردی که منتظر بسته‌ی ارسالی ماست، اعلام کنه که بسته به اون نرسیده.

تو یه همچین موقعیتی چیکار باید کرد؟

به لطف تکنولوژی خیلی راحت می‌تونید وارد سامانه پیگیری بسته و مرسولات پستی اداره پست ایران شده و کد رهگیری که روی بسته‌ها نوشته شده رو وارد کنین و ببینین بسته شما کجاس و چه وقتی به مقصد می رسه. یا از راه اس ام اس از وضعیت بسته پستی باخبر شید.

واسه اینکه با روند این کار آشنا شید، همه روش‌های عادی واسه پیگیری مرسولات پستی رو در ادامه براتون توضیح داده‌ایم. همراهمون باشین.

پیگیری بسته و مرسولات پستی با کد رهگیری 

واسه پیگیری دقیق مرسولات پستی خود می‌تونید از سامانه رهگیری مرسولات پستی استفاده کنین. واسه این منظور باید وارد سیستم رهگیری مرسوله پستی به شید.

وقتی نامه یا بسته ای رو به صورت «پیشرو» پست می کنین، یه شماره بارنامه ۱۰ تا ۲۰ رقمی واسه اون صادر می شه که واسه مرسولات خارجی این کد ۱۳ رقمیه. با داشتن کد یاد شده و مراجعه به سامانه نامبرده می تونین مرسوله خود رو پیگیری کنین.

در این صفحه شما می تونین تاریخ و ساعت تحویل، نقطه پستی و اتفاق رو ببینین.
اگه مرسوله پستی به دست شما یا فرد مورد نظرتون رسیده باشه در قسمت اتفاق توضیح داده می شه.
اگه می خواین جزئیات بیشتری ببینین روی دکمه زرد رنگ مشاهده جزئیات کامل مرسوله کلیک کنین.

مطلب دیگر :   تراژدی برای مصرف «شیر»: ۴ برابر استاندارد جهانی، نوشابه می‌نوشیم!

بعد از کلیک روی دکمه مشاهده جزئیات کامل مرسوله در قسمت پایین صفحه یه قسمت اضافه می شه.
در این قسمت نقطه ورود و خروج مرسوله پستی شما با تاریخ و زمان ثبت شده.

رهگیری مرسولات پستی از راه فرستادن اس ام اس

اگه به اینترنت دسترسی ندارین، می تونین مرسولات پستی خود رو از راه اس ام اس رهگیری کنین. واسه انجام این کار حرف R رو تایپ کنین.

کد ۱۰ رقمی یا ۲۰ رقمی مرسوله خود رو وارد کنین. بعد اس ام اس رو به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ بفرستین.

رهگیری مرسولات سازمانی مثل گواهینامه  یا کارت ماشین 

اطلاعات لازم رو وارد کنین و روی دکمه جستجو کلیک کنین.

واسه رهگیری شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به شید. در صفحه ای که پیش رو دارین نوع سند خود رو انتخاب کنین.

پیگیری مرسولات پستی ناجا با به کار گیری کد USSD

واسه پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و … کد ستاره ۱۱۰ مربع رو وارد کنین. بعد از بین گزینه ها، پلیس + ۱۰ رو انتخاب کنین.

حالا وضعیت مدارک رو انتخاب کنین.

گزینه مورد نظر خود رو انتخاب کنین (کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه).

کد ملی (واسه پیگیری گواهینامه و گذرنامه)، شماره گواهینامه (واسه پیگیری گواهینامه) خود رو وارد کنین و وضعیت مرسوله خود رو ببینین.

گلرخ اصیل

Next Post

آیا می توان با خوردن پیتزا وزن کم کرد؟

د تیر 21 , 1400
تقریبا همه افراد وقتی رژیم لاغری می گیرن، با دیدن غذاهای موردعلاقه شون هیجان زده شده و دهانشون آب میفته. تصور کنین که متخصص تغذیه خوردن پیتزا، برگرهای آب‌دار و سیب‌زمینی سرخ کرده رو براتون قدغن کرده و همه این خوراکیا در مقابل چشماتون قرار دارن، چه می کنین؟ مطمئنا […]

You May Like