آیا می توان با خوردن پیتزا وزن کم کرد؟

تقریبا همه افراد وقتی رژیم لاغری می گیرن، با دیدن غذاهای موردعلاقه شون هیجان زده شده و دهانشون آب میفته. تصور کنین که متخصص تغذیه خوردن پیتزا، برگرهای آب‌دار و سیب‌زمینی سرخ کرده رو براتون قدغن کرده و همه این خوراکیا در مقابل چشماتون قرار دارن، چه می کنین؟ مطمئنا یه نیروی قوی از درون شما رو تحریک به خوردن می کنه.

اما واسه پیشگیری از این وسوسها چیکار باید کرد؟ اینکه به طور کامل مصرف این غذاها رو از رژیم روزانه خود حذف نکنین.

هوس کردن غذاهای موردعلاقه چیزی به طور کامل عادیه و هیچ کسی رو نمیشه واسه این سرزنش کرد.
اما وقتی موضوع رژیم لاغری و تمرین شکست دادن نفس پیش میاد، باید این حس رو تحتِ کنترل خود درآورد.

یه نشریه روانشناسی تازگیا مقاله ای منتشر کرده و در اون به موضوع کنترل کالری و لاغری پرداخته. در این مقاله به توضیح آزمایشی پرداخته شده که در این مورد انجام شده.
به این صورت که، محققان از گروه داوطلبین خواستن تا محدودیت مصرف کالریای رو به صورت هفتگی بکنن. یعنی هر فرد مجبور بود در طول یه هفته، بیشترین حد ۱۰۵۰۰ کالری مصرف کنه.

در همین زمینه، گروهی از داوطلبین هر روز ۱۵۰۰ کالری مصرف می کردن. این در حالی بود که گروه دیگه مصرف روزانه خود رو با ۱۳۰۰ کالری در روز کاهش داده و بقیه اونو واسه آخر هفته و واسه «روز آزاد» ذخیره می کردن.

پس از دو هفته، هر دو گروه موفق به کاهش وزن شدن. اما آدمایی که در روز آزاد خود، هر چیزی که دوست داشتن رو به اندازه دلخواه (با احتساب محدودیت کالری کلی) نوش جون کرده بودن احساس بهتری داشته و خوشحال تر بودن. در نتیجه واسه ادامه این رژیم انگیزه بیشتری هم داشتن.

مطلب دیگر :   کشف قابلیت‌های کاربردی لوازم خانگی سامسونگ

دلیل این این بود که اونا می دونستن که یه روز در هفته می تونن خوراکیای دلخواهشون رو مصرف کنن و واسه کاهش وزن لازم نیس از همه دلخوشیای خوردنی خود دست بکشن.

البته به گفته محققی که این آزمایش رو انجام داده بود، کسایی که کالری خود رو واسه روز آزاد ذخیره می کنن باید مراقب باشن تا کل کالری مصرفی شون در طول هفته از مقدار تعیین شده بیشتر نشه.

پس، با خوردن غذاهایی مثل پیتزا، جوسی برگر، سیب‌زمینی سرخ کرده، کیک شکلاتی و دونات هم میشه به رژیم لاغری خود ادامه داد و این فقط لازمه اینه که مقدار کالری مصرفی خود رو به صورت هفتگی کنترل کرده و از رقم تعیین شده بالاتر نرید.

در آخر هم اشاره کنیم که بر سر موضوع  تعیین یه روز آزاد در طول هفته واسه کسایی که به دنبال تناسب اندام هستن، در میان کارشناسان تغذیه در سراسر جهان اختلاف نظرهایی هست و بعضی فکر می کنن که این روند اصلا غلطه.

نظر شما در این رابطه چیه؟ بهتر می دونین از همه خوراکی‌های موردنظرتان دست بکشین و لاغر شید؟ یا در طول روز کالری کمتری مصرف کرده و عوضش جمعه ها هر چی دوست دارین میل می کنین؟

گلرخ اصیل

Next Post

سکوبندی آزمایشگاه

د تیر 21 , 1400
سکوبندی آزمایشگاه شامل بخش هایی که به عنوان سطح کار و یا برای نگهداری مواد و وسایل استفاده می شوند، و همچنین تمامی تاسیسات مورد نیاز برای کار در آزمایشگاه است. کارکردن در آزمایشگاه بسته به ماهیت نمونه‌های مورد آزمایش، مواد به کار رفته در روش آزمایش، و ابزارهای مورد استفاده […]

You May Like