بهترین وسایل حمل و نقل بین شهری در دبی کدامند؟

مکان‌های دیدنی و رویایی موجود در دبی همه و همه رزرو تور دبی را به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای عاشقان گردشگری تبدیل کرده و از این رو  یکی از بهترین مقاصد برای عاشقان گردشگری به حساب می آید.

از آنجا که این شهر مکان های زیادی چون بازدید از جاذبه های اصلی شهر مانند برج خلیفه دارد و از طرفی یک مقصد تجاری مهم نیز به حساب می رود مسافران برای تجارت و یا برای تفریح از این کلان شهر دیدن می کنند.

حمل و نقل در دبی

حمل و نقل در شهر دبی ممکن است برای کسانی که برای اولین بار به این شهر می آیند مقداری گیج کننده باشد. با این حال، راه‌های زیادی وجود دارد که مسافران می‌توانند از بین آن ها بهترین مسیر را انتخاب کرده و از ماندن در ترافیک جلوگیری نمایید.

بهترین گزینه حمل و نقل در دبی کدام است؟

دبی گزینه های حمل و نقل مختلفی را در اختیار مسافران قرار می دهد. که شامل سفر با

  • مترو
  • ماشین
  • اتوبوس
  • تاکسی

و… می‌شود و از این رو مسافران می توانند با توجه به زمان و بودجه ای که در نظر دارند بهترین انتخاب را از بین این وسایل برای رسیدن به مقصد خود انتخاب نمایند که در بین آن ها تاکسی و مترو محبوب ترین انتخاب در بین مردم شهر است.

حمل و نقل عمومی در دبی چگونه است؟

خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به این شهر هرساله توسط سرمایه گذاران و گردشگران زیادی انجام می شود از این رو امروزه این شهر با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می کند

اقتصادی ترین دوربین مداربسته
خواندن

گردشگری و حمل و نقل

در میان افزایش مالکیت خودرو، حمل و نقل عمومی نیز سهم زیادی را داراست. به لطف انبوه مسافرانی که برای تفریح از شهر بازدید می کنند، این شیوه حمل و نقل بسیار رایج می باشد.

یک گزینه بسیار عالی در میان وسایل حمل و نقل عمومی در اطراف شهر، مترو است. این گزینه یکی از انتخاب های عالی برای دسترسی به جاذبه های اصلی شهر است.

گردشگری و حمل و نقل

انواع گزینه های حمل و نقل در دبی

شما می توانید با استفاده از انواع هواپیما برتر مسافربری در جهان به دبی سفر کنید اما انتخاب های موجود برای حمل و نقل در دبی به میزان زمان و بودجه شما بستگی دارد. در شهر بهترین روش های حمل و نقل موجود در سراسر این کلانشهر خاورمیانه وجود دارد.

ماشین

برجسته ترین وسیله حمل و نقل شهری در دبی، اتومبیل ها هستند که بیشترین ترافیک را در سطح شهری ایجاد می کنند این وسایل نقلیه از سوپراسپرت های مدرن گرفته تا کلاسیک ها در هرکجای شهر در دسترس هستند.

اگر چه در این شهر ممکن است به نظر برسد که ماشین‌ها فقط در دسترس شهروندان هستند، اما با اینحال این فرض اشتباه است چرا که گردشگران می‌توانند با اجاره انواع ماشین ها در حومه شهر به گردش بروند.

مطلب دیگر :   اخبار و حواشی باشگاه پرسپولیس

تاکسی‌ها

تاکسی‌ها کارآمدترین روش‌های سفر در اطراف دبی هستند. این گزینه‌های حمل و نقل نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهند و گشت و گذار در سطح شهر را برای مسافران آسان می‌کنند.

  1. تاکسی‌ها دو نوع با سقف‌های طلایی و قرمز هستند
  2. تاکسی‌هایی که سقف‌های صورتی دارند، مخصوص خانم‌ها می‌باشند

هزینه تاکسی ها :

  • هزینه تاکسی‌ها به نسبت سایر گزینه های حمل و نقل پایین است
  • هزینه اولیه حدود ۳ دلار و با هر کیلومترو نیم هزینه ۱ دلار افزایش می‌یابد
  • این شهر همچنین دارای خدمات آنلاین تاکسی مانند Uber و Lyft است.

اتوبوس‌ها

  • یکی دیگر از روش‌های عالی حمل و نقل در اطراف دبی استفاده از اتوبوس است. مانند متروها، این گزینه نیز در هفت منطقه شهر تردد کرده و نرخ‌های بسیار خوبی دارد.
  • مسافران هزینه اتوبوس را با استفاده از کارت NOL پرداخت می‌کنند که در تمام ایستگاه‌های اتوبوس، مراکز خدمات RTA و دستگاه‌های فروش بلیط در سراسر شهر موجود است.
  • زمان ورود و خروج اتوبوس بسته به مسیرهای ترافیکی متفاوت است
  • برای گردشگران، بهترین مسیر برای استفاده، مسیر هشت است. چراکه این مسیر در امتداد منطقه توریستی دبی قرار گرفته و فرصت بازدید از کل شهر را به مسافران می دهد
اولین قدم خرید، انتخاب برند
خواندن

متروها

یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل راحت و کارآمد مترو است. مانند اتوبوس‌ها، این خودروها به چندین ایستگاه از جمله فرودگاه و چندین منطقه در اطراف شهر خدمات رسانی می‌کنند. پرداخت نیز از طریق کارت NOL قابل دسترسی در تمام ایستگاه‌های مترو و مراکز خدمات RTA امکان پذیر است.

روش های حمل و نقل بین شهری

سایر روش های حمل و نقل بین شهری

سایر روش‌های حمل‌و‌نقل در اطراف شهر شامل

  • قایق هایی است که مسافران را از طریق نهرها عبور می‌دهد.
  • دوچرخه برای کرایه نیز در اطراف کلان شهر موجود است.

چگونه می‌توان به وسایل حمل و نقل شهری دسترسی پیدا کرد

راه های مختلفی که برای دسترسی به گزینه های سفر وجود دارد، شامل موارد زیر است:

  • مسافران می‌توانند از فرودگاه یا ایستگاه‌های تعیین شده به اتوبوس، تاکسی و مترو دسترسی داشته باشند.
  • گردشگران می‌توانند از تاکسی‌ها در تقاطع‌های اصلی، نقاط دیدنی و از طبق برنامه‌ها استفاده کنند.
  • قایق‌هایی (ابراس) در اسکله های دبی موجود است.

این شهر مجلل برای گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند چیزهای زیادی برای دیدن و تجربه کردن دارد. با این حال، سفر در اطراف ممکن است برای برخی از مسافران پرهزینه باشد، اما شیوه‌های حمل و نقل مورد بحث در اینجا نیازهای بازدیدکنندگان را تا حد زیادی برآورده می‌کند.

منبع

گلرخ اصیل

Next Post

راهنمای انتخاب هتل در سفر به کیش

س مهر 12 , 1401
سفر به جزیره کیش یکی از آن سفرهای رویایی است که در تمام فصل های سال حال و هوای خاص خود را دارد. از زمستان‌هایی با هوای مطلوب گرفته تا تابستان‌هایی که اگرچه هوایی گرم دارد اما تفریحات دریایی آن در هوای گرم و شرجی لذت سفر را دو چندان […]

You May Like