12 کیلو کاهش وزن در یک هفته تضمینی!

: 12 کیلو کاهش وزن تو یه هفته تضمینی!

رسیدن به وزن ایده آل آرزوی همه ماست اما به چه قیمتی ؟

بعضی ازشبکهای فارسی زبون ماهواره ای به صورت 24ساعته برنامه هایی رو به بهونه سرگرم کردن افراد جفت و جور و پخش می کنه. بعضی از این شبکه ها در میان برنامه های اصلیشون واسه گرفتن درآمد بیشتر، اجناس و خدمات تولیدی رو تبلیغ میکنن و هم اینکه یه سریای دیگه از اونا هم بعضی وقتا در میان تبلیغات فیلمای قدیمی و بی سرو خالی رو در مدتای کوتاه به نمایش می ذارن.

اونا هزینه بسیار کمی رو واسه خرید یه فیلم می پردازن و عوضش کلی زمان شبکه رو به پخش آگهیای بازرگانی اختصاص میدن.این تبلیغات شکلای جور واجور نیازها رو در بیننده بوجود می آورد و با ترفندهای جور واجور، مخاطب رو به داشتن کالای مورد نظر تشویق می کنه. از طرف دیگه بیشتر مردم، هر روز از صبح تا غروب رو در محل کارشون می گذرونن پس زمان کمی واسه رفتن به بازار و جفت و جور وسایل مورد نظرشون دارن.

این گروه، وقتی از تلویزیون شکلای جور واجور جنسا رو می بینن که می تونن اونو با یه تماس در منزل یا محل کارشون تحویل بگیرن، مجبور به محتوای اون آگهی اعتماد می کنن. هرچند که معرفی کالا و خدمات حق طبیعی صاحبانشه اما سوالی که ذهن بیننده رو به خود مشغول می کنه، اینه که هرچه در آگهیای بازرگانی شبکه های ماهواره ای تبلیغ میشه، راسته؟

وقتی بعضی دکترها از راه دور،دارو تجویز می کنن!

این دسته از افراد با در نظر گرفتن ارزشای موجود در جامعه و علاقه مردم ، به بهونه پاسخگویی به خواسته ها و مشکلات بقیه، دست به تولید کالاهایی میزنن که نه فقط به درد بخور و موثر نیس بلکه به سلامت، روان و اقتصاد هم آسیبای جبران ناپذیری رو وارد می کنه.

خودخواهی و پول دوستی این آدما به حدی رسیده که حاضرن حتی به قیمت جون و مال مردم ، کلاهبرداری خود رو ادامه. بیشتر این شرکتها با منتشر کردن تبلیغات بازرگانی در بعضی شبکه های ماهواره ای فارسی زبون خیلی راحت اجناس تقلبی خود رو به مردم نشون میدن. اونا در متن این آگهیا جملاتی رو بکار می برن که افراد در سلامتی و زیبایی خود احساس کمبود کنن ، بعد با معرفی کالاهایی که به قول خودشون (معجزه گر !) است به دنبال رفع این کمبودا بر میان.

کلی این فروشا به تبلیغات داروها و دستگاه های افزایش قد در بزرگسالی،کوچیک کننده های بینی، کاهش وزن تو یه مدت غیر قابل باور و مثل این مسائل مربوط می شه که برطرف کردن این خواسته ها از راه های علمی و منطقی، زمانبر یا شاید هم غیر ممکنه. اونا میخوان با نشون دادن فردی که بینی اش به دست بهترین جراحان تراش خورده ویا کسی که اندام متناسبی داره به دروغ این زیباییا رو نتیجه به کار گیری محصول بی کیفیتشان نشون بدن.

محمد،29ساله، مهندس کامپیوتر که یه دستگاه فنری کوچیک کننده شکم از این شبکه ها خریداری کرده بود با لحنی پشیمون میگه: ” بعد از چند بار به کار گیری این دستگاه،فنرهایش پاره و دسته هاش به صورتم پرتاب شد. به دلیل استاندارد نبودن این دستگاه ، مجبور به جراحی زیبایی بینی ام شدم.”

هم اینکه اونا با معرفی داروهای غیر استاندارد و نامعتبر ترک اعتیاد که از مواد مخدر جفت و جور شدن، مشکلات استفاده کنندگان رو دوبرابر و یا اونا رو به نوع دیگری از مواد مخدر معتاد می کنن.

کیا،50 ساله، پزشکی که در مورد ترک اعتیاد دوره دیده،اثر داروهای ترک اعتیاد رو بسیار مضر می دونه و با روشنی میگه: این داروها تقلبی هستن و از شکلای جور واجور مواد توهم زا مثل شیشه درست شدن.”

سوء به کار گیری نیازای مردم در دنیای سود!

تولید کنندگان کالا و خدمات در هرجامعه ای در تلاش واسه جذب مشتری و گرفتن سود بیشتر هستن.صاحبان بعضی رسانه هم که به دنبال پول و درآمد دوبرابر هستن، سفارش آگهیای جور واجور رو قبول می کنن. در اینجور وضعیتی که سود واسه این ادما از همه چیز مهم تره، خیلی از شبکه های ماهواره ای، بدون نظارت وگزینش اجناس، تموم سفارشات از طرف شرکتای تولید کننده رو با کمال میل قبول می کنن.

این تجارت به اندازه ای سودمنده که پای آگهیای بازرگانی رو به شکلای جور واجور برنامه های ماهواره ای مثل آشپزی و کودک هم بازکرده س.تبلیغات، متن و حتی موضوع برنامه رو هم مشخص می کنه. شبکه های ماهواره ای با این بهونه که کالاهایی خارجی و با کیفیت رو عرضه می کنن،موج بزرگی از وسایل غیر لازم زندگی رو با چرب زبانی به مردم میفروشن.این تولیدکنندگان با نشون دادن شکلای جور واجور لوازم منزل،دستگاه های جور واجور ورزشی و آرایشی و بهداشتی با قیمتای بسیار زیاد، چشم و هم چشمی رو روز به روز در جامعه بیشتر می کنن.

دکتر سید حسن موسوی چلک،جامعه شناس درباره اثر تبلیغات تلویزیون بر سبک زندگی مردم، عقیده داره: ” این حق طبیعی هر تولید کننده س که محصول خود رو به مردم معرفی کنه اما به صورت کلی نمایش افراطی تبلیغات،مد گرایی و به دنبال اون چشم و هم چشمی رو در جامعه رواج می ده.”

به چه تبلیغاتی اعتماد کنیم ؟!

الان بعضی از شبکه های ماهواره ای با دریافت پول،راه رو واسه فروختن جنسای بنجل و تخیلی صاف کردن. اونا با تکرار همیشگی تبلیغات این نوع جنسا به صورت شبانه روزی و وارد کردن جنسای تزئینی و گرون به جامعه تجمل گرایی رو هم گسترش میدن.

از این شبکه ها که امروز تأسیس می شن و فردا اثری از اونا باقی نمی مونه، نمیشه انتظار نظارت درست و در نظر گرفتن منفع عمومی رو داشت. پس از مردم توقع میره که در خرید محصول مورد نظرشون تحقیق بیشتری کنن و با حواسی کامل تر و بدون چشم و هم چشمی درصد رفع نیازهاشون برآیند.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *