کاربرد لوله کاروگیت سبک چیست ؟

یکی از مهمترین اقدامات در زمین های کشاورزی که به منظور تسهیل رسیدن آب به ریشه ی گیاهان و همینطور تهویه ی مناسب زمین های کشاورزی می باشد لوله کاروگیت سبک ، زهکشی است. به عبارتی دیگر می توان گفت زهکشی عبارت است از خارج نمودن آب و نمکهای قابل حل از سطح و زیر سطح مزرعه ، به منظور تسهیل رشد گیاه . تولید این نوع لوله ها به صورت شاخه های شش متری بوده اما می توان آن ها را نسبت به مصرف خاصی که دارند در شاخه های 12 متری با مقاومت مکانیکی 16، 31ونیم، 64 نیوتن تولید کرد. برای محاسبه دقیق قطر لوله و تعیین سایز آن، باید مقاومت مکانیکی لوله از طریق میزان خاکی که روی آن قرار می گیرد، محاسبه شود. قیمت مواد اولیه از طریق بورس کالای ایران مورد محاسبه قرار می گیرد و بصورت هفتگی و با نوسان قیمت ارز و قیمت نفت جهانی مورد ازریابی قرار می گیرد. اتصال در لوله های اسپیرال کاروگیت از طریق جوش اکستروژن میباشد که مقاومت بالاتری هم دارند.ابعاد این نوع لوله پلی اتیلن دوجداره از 700 تا 3000 میلیمتر است که در صنایع بزرگ آبرسانی استفاده میگردد.

 

  1. این لوله ها دارای مقاومت در برابر فشار خاک هستند و درون خاک آسیب نمیبینند. طول عمر بالا : این نوع لوله هم مانند تمام انواع لوله پلی اتیلن ها طول عمر بالایی نسبت به لوله های فولادی و … لوله کاروگیت به لوله های دوجداره از جنس پلی اتیلن گفته می شود که در لایه بیرونی دارای ظاهری موج دار یا به عبارتی حلقه حلقه بوده و در لایه داخلی خود سطحی صاف دارند. این لوله بدلیل ساختار ظاهری خود یکی از بهترین محصول ها در بخش لوله های پلی اتیلن میباشد . از لحاظ ظاهری لوله ایی از جنس پلی اتیلن است که از نمای بیرونی به صورت موج دار (حلقه حلقه) و یک لایه درونی به صورت کاملا صیقلی به رنگ های متفاوت از جمله زرد، آبی و … بمنظور تامین لوله پلی اتیلن فاضلابی در قزوین بهترین روش این است که شما به یکی از شهرک های صنعتی قزوین سر بزنید و یکی از تولید کنندگان را انتخاب کنید. جنوب تهران : مشیریه، شهرک مسعودیه، افسریه، خانی آباد نو، نازیآباد، نعمتآباد، یاخچیآباد، امیربهادر، آذری، اتابک، خراسان، خزانه فلاح، خزانه بخارایی، شاپور، مولوی، سیروس، دروازه غار، جوادیه، یافتآباد، منیریه، امیریه، شوش، بازار تهران، شادآباد، بازار آهن، آهن مکان، خیام، چهارراه سیروس، گلوبندک، شهرری ، کوی سیزده آبان، دولتآباد، شهرک رسالت، بازار چینی فروشان، کیان شهر، یافت آباد، بازار موبایل و مبل ایران.

 

لوله کاروگیت در اصل لوله پلی اتیلن دوجداره است با ظاهر حلقه حلقه (مارپیچ) و سطح داخلی صاف که بیشترین استفاده از این نوع لوله در ایران و جهان استفاده در انتقال فاضلاب است. برای جلوگیری از خساراتی که ممکن است در اثر انبساط و انقباض لوله کاروگیت ایجاد گردد بتوان لولههای کاروگیت را بصورت مارپیچ در داخل کانال قرار داد. لایه داخلی لولههای کاروگیت فاضلابی به منظور ایجاد کمترین اصطکاک با سیالاتی مانند فاضلابهای اسیدی و بازی ایجاد شده از منابع مختلفی همچون کارخانهها، بیمارستانها، فاضلابهای شهری و منازل مسکونی که خاصیت خورندگی زیادی دارند، کاملاً صاف طراحی شده است. از آن برای انتقال سیالات فاضلابی، اسیدی، بازی و پسابهای صنعتی و حتی انتقال آب دریا و رودخانه ها بصورت ثقلی استفاده میشود. لوله کاروگیت سبک: فروش لوله کاروگیت سبک زمانی آغاز شد که انتقال آب های کشاورزی به مشکل بزرگی برخورد و آن مشکلی چیزی جز بالا بودن قیمت لوله ها نبود.قیمت لوله های کاروگیت سبک یا همان لوله های دوجداره کاروگیت بسیار مقرون به صرفه است و به شما این اجازه رو میدهد که با قیمت بسیار پایین انتقال سیالات بسیار استاندارد و با کیفیت انجام شود. تمامی سیالات در حال حرکت در لوله های فشاری را به بدنه های لوله ها وارد میکنند به این فشار اتمسفر میگویند و نام دیگر آن فشار باری یا کاری نیز هست این فشار ها برای هر لوله متفاوت است یا به سمت بیشتر رفته و یا به سمت کمتر میرود.

 

در سایزهای کوچک لوله فاضلابی دوجداره تا 400 میلیمتر هزینه سرانه حمل برای هر متر معادل 3 هزار تومان خواهد بود ولی در سایزهای بالاتر می بایست قیمت لوله را هزینه حمل تجمیع نموده و تقسیم بر مقدار لوله ای که درون ماشین بارگیری شده است نمود. از ماشین آلات کمپکت فقط در انتهای پرکردن میتوان استفاده نمود. لذا درانتخاب نوع مصالح و روش اجرا باید دقت فراوان نمود. لذا خرید از مجموعهی ما به دلیل حذف واسطهها و خرید مستقیم از تولیدکننده از لحاظ قیمت و با توجه به اعتبار چندین سالهی ما در کیفیت ساخت محصولات مقرون به صرفه و سودمند خواهد بود. قیمت لوله کاروگیت با توجه به تغییر قیمت ارز تغییر می کند. در حقیقت بمنظور جمع اوری پساب خروجی از واحدهای مسکونی و انتقال تا منهول در کوچه های 8 متری از این سایز لوله استفاده می شود. به لوله های فاضلابی که استفاده ای بجز جمع آوری و انتقال فاضلاب داشته باشند لوله کاروگیت ارزان گفته می شود.

مطلب دیگر :   سایت های خبری مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

 

این لوله قطر داخلی 1200 میلی متری داشته و قطر خارجی آن 1320 میلی متری باشد که به دو صورت کوپلر سرخود و بدون کوپلر تولید می شود و در چربی گیر پلی اتیلن، مخزن سازی، تولید سپتیک تانک، ساخت منهول های فاضلاب و شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب کاربرد دارد. عمق کانال به تراز لوله کشی تعیین شده در نقشه ها، شرایط خاک، اندازه لوله کاروگیت و ارتفاع لازم برای پوشش خاک بستگی دارد . مسلما لوله های کاروگیت همانند سایر لوله های پلاستیکی، به سرعت ممکن است در برابر نور آفتاب شکننده شوند و از طرفی با ضربات اشیا تیز نیز سوراخ خواهند شد. مواد به کار رفته در ساخت قسمت داخلی لوله نباید از رنگ مشکی باشد و در ساخت آنها، باید از مواد ضد اشعه آفتاب استفاده کرد. همچنین، نباید هیچگونه مواد بازیافتی به آنها اضافه گردد. مصالحی که اطراف لولههای دوجداره فاضلابی را با آن پرمیکنند باید مناسب برای خاکریزی دور لوله بوده و اندازه ذرات آن نباید از ۱۲٫۷ میلیمتر بیشتر باشد. مواد اولیه به جز فرآیند تولید گرانول و یا پودر نباید تحت فرآیند دیگری قرار گرفته باشند. 3. حتماَ به کیفیت مواد اولیه بکاررفته در ساخت لولههای پلی اتیلنی دوجداره فاضلابی توجه نمایید.

 

توجه به نکات خرید لوله کاروگیت فاضلاب، از آن جهت حائز اهمیت است که میتواند از بروز ضررهای مالی بزرگ در پروژهها جلوگیری نماید. 1. خرید از شرکتهای معتبر، همواره میتواند آسودگی خاطر را برایتان به ارمغان بیاورد. مواداولیه مورد استفاده در فرآیند تولید لوله کاروگیت، توسط کارکنان در یک تیم عملیاتی بعنوان تولید، تضمین کیفیت و خرید براساس مشخصات فنی مواد اولیه، معیارهای مورد نیاز استانداردهای محصول، قابل اطمینان بودن تامین کننده و آزمونهای کنترل کیفیت مواد اولیه و محصولات تهیه شده از آن تایید میشود. 2. سازنده های معتبر، امکان ساخت سفارشی (تعیین سایز دهانه) و خرید لوله کاروگیت را بهراحتی فراهم میکنند. علت استفاده از رنگ زرد و یا آبی در این نوع لوله ها امکان ویدئو گرافی در آینده است تا کارفرمایان امکان ردیابی داشته باشند. این لوله ها به این علت تولید شده است که همینطور که مقاومت حلقوی بالایی دارند ، وزن کمتری نیز در مقایسه با لوله های پلی اتیلن تک جداره دارند. در این شرایط برای ساخت فونداسیون نیاز یه مصالح پر کننده متراکم ساختاری یا مصالحی که قابلیت کنترل مواد با مقاومت کمتر را دارند می باشد.

 

این مواد علاوه بر تنش داخلی باعث تنش مکانیکی یا ساختاری شده و به ترکخوردگی ناشی از تنش منجر میشوند. این داستان در دمای متوسط و اتمسفر تقریبا پایین نیز صورت می گیرد و مثل دیگر مواد پلاستیکی، خواص مکانیکی پلی اتیلن به سه بخش اتمسفر، تایم و برودت دما بستگی دارد. برای ساخت لایههای خارجی و داخلی این لولهها، از مواد معدنی استفاده نمیشود. همانطور که می دانید برای اتصالات از هر نوع پی وی سی یا پلی اتیلن هم کاروگیت قالب هایی طراحی می شود که این قالب ها برای پی وی سی معمولا مشخص و محدود هستند ولی برای لوله های کاروگیت نمیتواند خیلی مشخص و محدود باشد چون هر خط لوله شرایط خاص خودش را دارد و بهمین دلیل ساختن قالب ها که معمولا هزینه ی زیادی دارد توجیه اقتصادی ندارد چرا که مصرف زیادی ندارد و تولید این اتصالات و دپو کردن آنها به دلیل فروش کم به صرفه تولید کننده ها نیست . 8. وزن لوله فاضلاب پلی اتیلنی دوجداره با میزان تحمل فشار آن رابطه ای مستقیم دارد.

گلرخ اصیل

Next Post

فروشگاه ساز حرفه ای + ساخت فروشگاه با [هوش مصنوعی]

س خرداد 10 , 1401
فروشگاه ساز حرفه ای  به نقل از هوشیو قطعا عبارت هوش مصنوعی به گوشتان خورده است، با شنیدن این عبارت به صورت ناخودآگاه به یاد ربات هایی می‌افتیم که توانسته‌اند به جایگاهی برسند که زندگی انسان ها را به صورت کامل مورد کنترل خود قرار دهند و عملا یک فیلم […]

You May Like