مدل ها و قیمت تابلو مغازه چلنیوم (حروف برجسته)

تابلو چلنیوم یا همان چنلیوم که واژه اصلی و صحیح این متریال می باشد، یکی از تابلو های حروف برجسته است که به دلیل زیبایی و قیمت مناسب بین حروف های برجسته، مورد استقبال و خرید اکثر مشتریان قرار دارد.

حروف برجسته چنلیوم که امروزه در انواع تابلو چلنیوم ساخته می شود در جهت تبلیغات به عنوان تابلو شرکت ها، ارگانها، تابلو سردر پاساژ، تابلو مغازه و مواردی مشابه مورد استفاده قرار می گیرد و در نوع خود می تواند از موثرترین راه های تبلیغاتی بشمار رود.

 منبع تغذیه در تابلو چنلیوم چیست؟

همانطور که گفتیم تابلو چلنیوم با استفاده از اس ام دی های بلوکی به مرحله روشنایی می رسد. اما نکته ای که می بایست در رابطه با روشنایی حروف چنلیوم عنوان نمود ولتاژ مورد نیاز اس ام دی ها است. اس ام دی های بلوکی معمولا جهت روشنایی نیازمند برق 12 ولت هستند که مسلما نیازمند تبدیل برق 220 شهری به 12 ولت خواهند بود که انجام این عمل توسط منبع تغدیه یا همان پاور انجام خواهد گرفت.

نکته دیگری هم که باید در مورد به کار گیری از منبع تغذیه در تابلو چلنیوم به آن اشاره داشته باشیم این است که در صورت نصب تابلو چلنیوم در محیط های بیرونی مانند سردر مغازه، شرکت، پاساژها و … می بایست از منبع تغذیه ضد آب استفاده کرد.

تاریخچه تابلو چلنیوم

چلنیوم نامی است که اکثر مشتریان آن را به عنوان یکی از حروف های برجسته می شناسند و همانطور که گفتیم نام اصلی آن چنلیوم است که در زبان لاتین از مخفف دو کلمه aluminium + channel پدیدار شده است

حروف چنلیوم بعد از ساخت حالتی U شکل و شبیه به کانال دارد که کانال در لاتین channel نامیده می شود و همین مورد مهم از دلایل اصلی نام گذاری حروف چنلیوم می باشد.

تاریخچه تابلو چلنیوم بر می گردد به سال 1980 میلادی در اسپانیا که شرکتی به نام MCI توانست آلومینیوم را طی فرایندهایی به صورت رول های آینه ای شکل تبدیل و با برند آلوراپید روانه بازار نماید که امروزه از معتبر ترین برندهای موجود چنلیوم در بازار بشمار می رود.

 

تابلو سازی نشان شهر در تهران با مجهزترین و بروزترین تجهیزات و ماشین آلات طراحی و تولید در خدمت شما هموطنان عزیز می باشد | طراحی سه بعدی تابلوهای تبلیغاتی و تخفیف ویژه و استشنایی انواع تابلوهای چلنیوم (حروف برجسته چلنیوم -طراحی تابلو چلنیوم – انواع حروف چلنیوم – تابلو چلنیوم الماسی) تا 30% تخفیف و تضمین با کیفیت ترین متریال مصرفی افتخار این مجموعه بزرگ تابلوسازی می باشد.

انواع تابلو چلنیوم در تابلوسازی

  1. تابلو چنلیوم ساده:

اجزا تشکیل‌دهنده این نوع تابلو تبلیغاتی شامل لبه چلنیوم، پلکسی گلاس، PVC، SMD و منبع تغذیه است که با ظاهری ساده و در رنگ‌های مختلف با استفاده از پلکسی گلاس ساخته و طراحی می‌شوند.

  1. تابلو چلنیوم پلکسی دوبل:

برای ساخت تابلو چنلیوم پلکسی دوبل، از دو پلکسی گلاس در طرح و رنگ‌های متعدد استفاده می‌شود. این تابلو با استفاده از پلکسی‌ای که دور تا دور آن را چلنیوم می‌پوشاند ساخته می‌شود و برای زیرساز آن می‌توان از انواع ورق کامپوزیت، سنگ، چوب، ورق پی وی سی (ورق PVC) و ترموود استفاده کرد.

  1. تابلو چلنیوم RGB:

برای ساخت تابلو چلنیوم RGB از SMDهای RGB و برد کنترل و پلکسی گلاس سفید و آمپر استفاده می‌شود. نکته قاب توجه این است که نوع آمپر بستگی به تعداد RGB‌ها دارد.

  1. تابلو چلنیوم نور اندریک:

برای ساخت تابلو چنلیوم نور مخفی یا نور اندریک، تابلوساز بین حروف برجسته و زمینه تابلو، یک فضای 1 سانتی‌متری ایجاد می‌کند، که در این فضا لامپ‌های اس ام دی (SMD) جاسازی می‌شوند و بعد از ساخت تابلو چلنیوم و نصب آن در محل مورد نظر، با روشن شدن لامپ‌ها علاوه بر رویه حروف، یک نور مخفی از زیر حروف، به زمینه تابلو می‌تابد و جلوه‌ای کلاسیک و مدرن را برای تابلو تبلیغاتی به ارمغان می‌آورد.

  1. تابلو چلنیوم لترمکس:

تنها تفاوتی که این تابلو تبلیغاتی با تابلو چنلیوم ساده دارد این است که رویه حروف از دو قسمت رویه و لبه تشکیل شده است. در لبه‌های حروف از یک سطح شیشه‌ای 1 سانتی‌متری استفاده می‌شود که نور از این سطح شیشه‌ای به بیرون می‌تابد و زیبایی خاصی را برای تابلو فراهم می‌کند.

  1. تابلو چلنیوم فول کالر:

این تابلو چنلیوم به دلیل داشتن برد کنترل مخصوص، قابلیت نمایش تعداد رنگ‌های بیشتر تا حدود 16 میلیون رنگ را دارد. برای ساخت تابلو چنلیوم فول کار، از بلوک‌های چلنیوم رنگی آی سی دار (IC) که در اکثر مواقع به شکل سه سیم هستند استفاده می‌شود.

  1. تابلو چلنیوم پانچ:

این روش از تابلوسازی فقط مختص به چلنیوم نیست، بلکه این روش در تابلو برجسته استیل و تابلو نئون پلاستیک هم قابل پیاده‌سازی است. برای ساخت این تابلو تبلیغاتی، حروف برجسته با استفاده از اشکال مختلف هندسی مانند ستاره یا دایره توسط دستگاه لیزر برش داده می‌شوند که این امر باعث شکستگی نور شده و در نتیجه نمای زیباتری به تابلو می‌دهد.

این مدل تابلو تبلیغاتی نام‌های مختلفی مانند تابلو چنلیوم پانچ، تابلو چلنیوم الماسی و تابلو چلنیوم ستاره ای دارد.

نقاط پانچ شده در اندازه و فواصل معین به سکل زیگزال یا ردیفی سوراخ کاری می‌شوند. در هنگام پانچ لبه باید، به سه قیمت قطر پانچ، تراکم پانچ و قطر لبه‌های پانچ، بسیار دقت شود تا لامپ‌های اس ام دی (SMD) از قسمت‌های پانچ شده نمایان نشوند و جلوه بدی را برای تابلو ایجاد نکنند.

  1. تابلو چلنیوم کریستال:

در ساخت این تابلو تبلیغاتی از پلکسی گلاس شیشه‌ای و دانه‌های کریستال استفاده می‌شود. البته از دانه‌های کریستال می‌توان در ساخت تمام تابلوهای تبلیغاتی که با استفاده از حروف برجسته ساخته می‌شود استفاده کرد.

  1. تابلو چلنیوم رینگی:

تابلو چنلیوم رینگی تابلو است که رویه حروف آن با استفاده از چلنیوم و لبه‌ها با استفاده از رینگ پلکسی گلاس و یا رینگ استیل طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. حروف برجسته رینگی، به دلیل لبه‌های برش داده شده می‌توانند علاوه بر رویه حروف، نور را از قسمت‌های برش خورده به شکل‌های مختلف هندسی به نمایش بگذارند.

  1. تابلو چلنیوم طلایی:

تابلو چنلیوم طلایی با استفاده از پلکسی گلس با رنگ طلایی و اس ام دی زرد طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. امکان ساخت تابلو چلنیوم طلایی پانچی یا تابلو چلنیوم طلایی رینگی وجود دارد.

تابلو چنلیوم طلایی رنگ یکی از پر استفاده‌ترین نوع تابلو چلنیوم است زیرا ظاهر بسیار درخشانی دارد.

  1. تابلو چلنیوم ستاره‌ای:

تابلو چنلیوم ستاره‌ای یکی دیگر از پرکاربردترین نوع تابلو چنلیوم است که نمای بسیار جذابی دارد. در ساخت این مدل تابلو تبلیغاتی از دو پلکسی گلس استفاده می‌شود. در هنگام ساخت تابلو چلنیوم ستاره ای، برش‌های روی پلکسی گلس دوم ایجاد می‌شود که این برش‌ها باعث شکست نور شده و بعد از نصب تابلو و روشن شد لامپ‌ها، نقاط نورانی به شکل ستاره درخشان چشم‌نوازی می‌کنند.

  1. تابلو چلنیوم الماسی:

تابلو چنلیوم الماسی مانند تابلو ستاره ای از دو پلکسی گلس ساخته شده است و برش‌های ایجاد شده روی پلکسی گلس دوم، شکل‌هایی شبیه به الماس را به نمایش می‌گذارند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

کاربرد تابلو چلنیوم چیست؟

کلمه چلنیوم در حقیقت ادغام دو کلمه لاتین channel aluminium هستندکه channel در لغت معنی کانال و یا اینکه یک جسم u شکل را دارد و بدین جهت که حروف فارسی ، لاتین و اشکال بعد از چسبیده شدن نوار لبه به کناره ها به شکل u درآمده اند این عنوان را از آن خود کرده اند که جنس  آلومینیومی در لبه های حروف چلنیوم منجر گشته کلمه channel با کلمه aluminium ادغام شود  و کلمه ی نوینی تحت عنوان channelium خلق گردد. علت بکاربردن آلومینیوم در تولید تابلو چلنیوم  وزن سبک آلومینیوم است و اینکه دچار زنگ زدگی نمیگردد . ظاهر تابلوهای چلنیوم شبیه به استیل است که منجر شده تا تابلو چلنیوم  زیبایی استیل و دوام و ماندگاری آلومینیوم را درا باشد .

چلنیوم از چه زمانی  به حوزه تابلو سازی ورود کرد؟

تابلو چلنیوم از سال 2000 میلادی برای نخستین بار از سوی اسپانیا تحت عنوان یک نوع آلیاژ آلومینیومی کاملاً شفاف که از لحاظ ظاهرکاملا به فلز شباهت داشت به بازار ارائه شد که همچون اینه قابلیت انعکاس نور را ایجاد کرد.

مطلب دیگر :   نکاتی که برای خرید آیفون باید در نظر داشته باشید

حروف برجسته چلنیوم به چه حروفی گفته می شود ؟

حروف برجسته چلنیوم در واقع به حروفی گفته میشود  که رویه حروف توسط پلکسی گلاس و لبه های حروف به کمک رول چلنیوم طراحی و تولید میگردند. رول چلنیوم در رنگ های متنوع ، سایزهای گوناگون طراحی شده و به بازار وارد میگردند

تابلو با حروف چلنیوم از رایج ترین تابلوهای تبلیغاتی در حوزه تبلیغات و تابلوسازی میباشند. این تابلو حروف چلنیوم که نسل جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی است، تولید شده از متریال چلنیوم و پلکسیبوده و اخیرا در حوزه تابلوسازی هم رایج شده است. از متریال اصلی تابلو حروف چلنیوم، لبه چلنیوم میباشد که از نوعی آلیاژ آلومینیوم با اسم اختصاری چلنیوم به بازار تابلوسازی ورود پیدا کرده است.

مجموعه حافظان گستر در رابطه با خرید تابلو چلنیوم برجسته با تجربه و سابقه درخشانی که در حیطه تابلوسازی دارد و کادر متخصص و ماهری که  دارد تابلو چلنیوم های با کیفیت بالایی را تولید می نماید . بخش اصلی تابلو حروف چلنیوم رویه آن و قسمتی میباشد که نور از آن رد میشود.جنس این قسمت تابلو از پلکسی گلس است و سیستم روشنایی آن از نور های SMD یا LED تغذیه میگردد که در درون حروف قرار گفته است . بمنظور زیرسازی تابلو از پلاستیک فشرده PVC استفاده میکنند.در حال حاضر تابلو حروف چلنیوم از پرطرفدارترین تابلوها در بازار به حساب می آیند و از دلایل این محبوبیت تنوع رنگ  مدلی است که دارد و از استحکام زیادی برخوردار میباشد.

تابلو چلنیوم

مجموعه تابلو حافظان گستر با دارا بودن دستگاه اتوماتیک چلنیوم ساز ، حروف چلنیوم را با سرعت بالا و کیفیت مرغوبی تولید می نماید . که همین سرعت عمل باعث شده که مکانی را که جهت نصب تابلو در نظر گرفته اید به سرعت انجام شود.

مزیت های تابلو چلنیوم

  • دارای جنبه تبلیغاتی و ظاهری زیبا میباشد
  • هماهنگی در تابش نور تابلو
  • طول عمر بالای تابلو حروف چلنیوم
  • استحکام تابلو دنسبت به هوای سرد و گرم
  • دارا بودن نوار اسفنجی گردگیر که از نفوذ گرد و غبار و باران به داخل آن جلوگیری میشود
  • تابلوهای حروف چلنیوم دارای رویه ای از دو جنس چینی و اصلی میباشد که بایستی دقت کنید جنس چینی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و بخاطر تغییرات آب وهوایی و نور خورشید نیز دچار تغییر رنگ میگردند و از دیگر مواردی مه بایستی به آن اشاره کرد این است که کیفیت لبه ها در جنس چینی ثابت نبوده و از براق بودن آن کم میشود. اما در نوع اصلی این تابلو هم طیف رنگی گسترده و بیشتری را داریم و هم تابلوها از استحکام بالاتری برخوردار میباشند.

از انواع تابلو حروف چلنیوم میتوانیم به چلنیوم پانچی ، چلنیوم کریستالی ، لترمکس و چلنیوم ساید اشاره کنیم.تابلو چلنیوم در بازار دارای برجستگی های گوناگونی بوده و با ضخامت های متفاوتی هم ساخته می شوند. در اکثر موارد، برجستگی لبه ،حدود 11 سانتی متر بوده و همچنین لبه های 9 و 7 سانتیمتری آن نیز در بازار وجود دارد. اغلب طیف رنگ های طلایی، مشکی و استیل در تابلو چلنیوم از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

جنس حروف برجسته در تابلوسازی:

بمنظور تولید حروف برجسته در تابلوهای تبلیغاتی از متریال هایی که در ذیل برای شما نام برده ایم به شکل رایج استفاده میشود:

  •     ورق فلز
  •      لترمکس
  •      پی وی سی
  •      مولتی استایل
  •     استیل طلایی و سیلور به صورت مات و براق

از سوی دیگر هم برای نورپردازی حروف برجسته از ماژول های ال ای دی LED و اسم ام ادی SMD استفاده میشود که بهتر است از  اس ام دی کره ای استفاده نمایید چرا که از لحاظ کیفیت مرغوب و از نظر ماندگاری طولانی مدت بوده است.

یک نوع از این حروف برجسته ها ،حروف برجسته پلاستیک سه بعدی وکیوم میباشد که در وحقیقت از جدیدترین نوع حروف برجسته پلاستیک در صنعت تابلو سازی است. اینسبک از تابلوهای حروف برجسته به خاطر نور دهی ، تنوع رنگ و مدل و نیز مدل های فانتزی که دارند با تابلو چلنیوم دارای رقابت میباشند.تولید حروف های برجسته سه بعدی وکیوم توسط دستگاه تمام اتوماتیک نیز انجام میشود.

تابلو کامپوزیت یک نوع از تابلوهای تبلیغاتی میباشد که در ساخت بدنه آن نیز از ورق کامپوزیت استفاده شده است که برای نمایش متن در انها از حروف برجسته استفاده میشود .تابلو کامپوزیت در حقیقت یک نوع تبلیغات به سبک مدرن است که کاربردهای متنوعی را هم شامل میگردد  .

در تعریف خود کامپوزیت در تابلوهای کامپوزیت بایستی بگوییم که  به ماده‌ای میگویند که متشکل شده از دو فاز ماتریس و تقویت کننده میباشد  و نیز  فاز دوم نهایتا به اندازه ۵ درصد بکار گرفته شده باشد. به ترکیب ماتریس با الیاف  کمتر از ۵ درصد نیز کامپوزیت گفته میشود. در مهندسی مواد، کامپوزیت  ، اغلب  به موادی میگویند که از یک فاز زمینه (ماتریس) و یک تقویت کننده (پرکننده) تشکیل شده باشند.

ما با افتخار اعلام می نماییم که تابلوسازی نشان شهر با کادری مجرب و خلاق انجام کلیه کارهای تبلیغاتی شما (حروف برجسته چلنیوم -طراحی تابلو چلنیوم – انواع حروف چلنیوم – تابلو چلنیوم الماسی) از طراحی تا ساخت و اجرا را در اقصی نقاط ایران به عهده گرفته و به نحو احسن به انجام برساند.

تابلوسازی نشان شهر با افتخار کلیه خدمات از جمله حروف برجسته چلنیوم -طراحی تابلو چنلیوم- انواع حروف چلنیوم – تابلو چلنیوم الماسی را در اسرع و بالاترین کیفیت و تا 30% تخفیف وقت به هموطنان عزیز ارائه می نماید.

از نمونه پروژه های این شرکت عبارتنداز : ساخت تابلوهای زیبا سازی و تامین اجتماعی با بسیاری از شرکتهای خصوصی مانند جگوار، لکسوس، بنز، هیوندا، کیا، BMW و نیز ساخت تابلوهای بیمارستان ها در تهران و شهرستان ها،ساخت تابلوهای هتل ها در تهران و شهرستان ها، ساخت تابلوهای بانک ها در تهران و شهرستان ها ، ساخت تابلوهای دانشگاه ها در تهران و شهرستان ها و ساخت تابلوهای بیمه ها در تهران و شهرستان اشاره نمود.

تابلو مغازه چه مدل‌هایی دارد و کدام جنس و طرح برای مغازه من مناسب است؟

تابلو مغازه یکی از مهمترین بخش هایی است که باید برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود به آن توجه کنید. تابلو سردر مغازه یا فروشگاه، که بیشتر با چلنیوم ساخته می‌شوند،  یکی از اولین چیزهایی است که مخاطب درباره فروشگاه و برند شما می شناسد.

حالا اگر  تابلو مغازه زیبا و جذاب باشد، مشتری را برای ورود به مغازه و خرید ترغیب می کند، اما اگر تابلو سردر مغازه یا فروشگاه غیرجذاب باشد، مشتری خیلی راحت از روبروی آن عبور می کند و به سراغ دیگر رقیبان خواهد رفت، بنابراین دقت در انتخاب انواع تابلو مغازه بسیار مهم است و به صاحبان کسب و کارها توصیه می شود.

 

در ابتدا، تابلوهای مورد استفاده برای معرفی فروشگاه ها به صورت ساده طراحی و نصب می شد، اما با پیشرفت صنعت تابلوسازی، انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی به بازار آمدند و مورد استفاده قرار گرفتند.

تابلوهای تبلیغاتی و تابلوی سردر مغازه با طرح ها و مواد مختلفی ساخته می شوند که بسیار با یکدیگر فرق دارند. برای انتخاب بهترین تابلو مغازه، ابتدا باید با انواع تابلو مغازه ها و ویژگی های هرکدام از آنها آشنا شوید تا بتوانید از میان آنها، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. شما باید به سلیقه و بودجه خود نیز برای انتخاب تابلو سردر مغازه توجه کنید.

گلرخ اصیل

Next Post

پارتیشن شیشه ای ایران لاکوبل

د اسفند 22 , 1401
یکی از ویژگی های مهم شیشه ها قابلیت عبور نور از طریق آنها می باشد و در مواقعی که استفاده از شیشه سکوریت بی رنگ در پارتیشن ها ضروری است می توانید هنگام جداسازی قسمت های یونیت کاری خود تمامی جزئیات را کنترل کنید. علاوه بر این استفاده از شیشه […]

You May Like