لطفاً ، درباره این سئو-Metrics توضیح دهید!

از آنجا که ادغام Linkscape در نسخه ۸٫۵ ، گزارش پیشرفته وب رتبه بندی با تعداد زیادی از معیارهای سئو جدید پر شد.

از آنجا که همه مردم معنای این معیارها را نمی دانند ، من تصمیم گرفته ام این پست را به یک برگه توضیحی از هفت مهمترین SEO معیارهای مورد استفاده قرار دهم.

رتبه صفحه (PR)

مقیاس: ۰ – ۱۰ (عدد صحیح)

فرمول: روابط عمومی محبوبیت یک صفحه وب را در سراسر وب نشان می دهد. این بدان معناست که صرف نظر از کیفیت یا جزئیات متن لنگر ، فقط تعداد پیوندها به صفحه را نشان می دهد.

همچنین ، از همه مهمتر باید در نظر داشته باشید که روابط عمومی فقط برای یک صفحه وب محاسبه می شود و نه برای وب سایت.

محاسبه شده توسط: گوگل

اگرچه Google محاسبه روابط عمومی را برای صفحات وب اغلب و خیلی اوقات به روز می کند (ما در مورد ساعت ها صحبت می کنیم) ، این مقادیر در دسترس ما نیست. گوگل روابط عمومی را از طریق نوار ابزار PR که فقط یک بار در یک دوره ۳ تا ۹ ماه به روز می شود ، عمومی می کند.

نوار ابزار PR به صورت رایگان در دسترس است و می توانید دستورالعمل نحوه فعال کردن آن را در این صفحه پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل: گرچه محبوب ترین متد سئو است ، روابط عمومی دیگر یک عامل تعیین کننده رتبه نیست ، و نه یک معیار مربوط به آنالیز SEO. روابط عمومی فقط یکی از ۲۰۰ سیگنالی است که گوگل هنگام تعیین موقعیت وب سایتها در نتایج جستجو و یک متر تقریبی برای پیوندهای ورودی وب سایت به آن نگاه می کند.

شما می توانید از آن برای مقایسه پروفایل پیوند صفحات مختلف و مشاهده پنالتی های احتمالی گوگل استفاده کنید ، اما باید در نظر داشته باشید که افت روابط عمومی شما می تواند به دلایل دیگر باشد تا یک مجازات یا پیوندهای حذف شده.

شما به دلیل نحوه محاسبه روابط عمومی مطابق با تمام صفحات دیگر در اینترنت نوسان می کنید. در ابتدا مشخص می شود که یک PR 10 چه چیزی لازم است و از آنجا تمام روابط عمومی دیگر تنظیم می شود. بنابراین ، اگر صفحه وب با بیشترین لینک در اینترنت دارای PR 10 است و تعداد پیوندهای آن را حتی بیشتر می کند ، ممکن است بدون ایجاد تغییر در پروفایل لینک خود ، افت PR را مشاهده کنید.

MozRank (mR)

مقیاس: ۰ – ۱۰ (دو عدد اعشاری)

فرمول: mR به معنای تقلید از PR گوگل است. بنابراین فقط پروفایل لینک پیوند صفحه را با در نظر گرفتن تعداد پیوندها ارزیابی می کند.

اگرچه بین mR و روابط عمومی اختلافاتی وجود دارد:

     

  • گاهی اوقات ، هنگامی که یک وب سایت به دلیل انجام اعمال ناخوشایند Seo بدست می آید ، توسط یک قطره روابط عمومی توسط گوگل جریمه می شود. این مجازات در mR منعکس نمی شود و بنابراین اختلافات ظاهر می شوند.

     

  • mR بعنوان یک مقدار اعشاری محاسبه می شود تا عملکرد صفحه را بهتر نشان دهد در حالی که روابط عمومی دارای عدد صحیح است.

محاسبه شده توسط: SEOmoz

SEOmoz دارای فهرست وب خود (Linkscape) است که بر اساس آن مجموعه ای از معیارهای جستجوگرها را محاسبه می کند: mozRank، mozTrust، Domain mozRank، Domain mozTrust، Page Authority و Domain Authority. SEOmoz پایگاه داده پیوند خود را تقریباً یک بار در ماه ، هنگامی که این معیارها نیز دوباره محاسبه و به روز شود ، تازه می کند.

SEOmoz دسترسی رایگان به mozRank ، به PA و DA از طریق mozBar خود فراهم می کند ، در حالی که mozTrust ، Domain mozRank و Domain mozTrust فقط در اختیار اعضای جامعه خود قرار می گیرند.

تحلیل: درست مثل روابط عمومی ، mR به صورت لگاریتمی محاسبه می شود. این بدان معنی است که فاصله بین دو نقطه mR متوالی به تدریج افزایش می یابد. تعداد پیوندهای ساخته شده که شما را از ۲ mR تا ۳ mR گرفته است ، کافی نخواهد بود تا شما را از ۷ mR تا ۸ mR ببرید. هرچه mR بیشتر باشد ، پیشرفت برای شما سخت تر خواهد بود.

اینجاست که دو نقطه اعشار mR به دست می آیند. می توانید تصویری دقیق تر از موقعیت خود بدست آورید و پیشرفت خود را بهتر رصد کنید.

MozTrust (mT)

مقیاس: ۰ – ۱۰ (دو عدد اعشاری)

فرمول: mT برای اعتماد به نفس مراجعه کنندگان خود به یک صفحه وب خلاصه می کند ، بنابراین اعتماد به نفس خودش را تعیین می کند. لازم به ذکر است که همه پیوندهای ساخته شده شما قادر به عبور از اعتماد نیستند. فقط وب سایت های معتبر (.edu ، .gov ، .edu و وب سایت های مستقر) برای تعیین mT حساب می شوند.

اعتماد به نفس

محاسبه شده توسط: SEOmoz

تجزیه و تحلیل: در مقایسه با mR که پیوندها را شمارش می کند و به همراه تعداد آنها بهبود می یابد ، mT معیاری است که بیشتر بر کیفیت تمرکز دارد تا کمیت. حالت دوم باید حس بلند مدت در ساخت صفحه شما را به شما القا کند.

می توانید از آن به عنوان یک عدد خام استفاده کنید یا می توانید آن را با mR مقایسه کنید. میزان بین mR و mT کیفیت کلی پروفایل پیوند شما را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا درک کنید که چه کاری باید برای بهبود عملکرد خود انجام دهید.

سطح دامنه mozRank و mozTrust (DmR / DmT)

مقیاس: ۰ – ۱۰ (دو عدد اعشاری)

محاسبه شده توسط: SEOmoz

فرمول: اینها mR و mT هستند که نه برای یک صفحه وب بلکه برای کل دامنه محاسبه می شوند.

همانطور که بسیاری از سئوها انجام می دهند ، نباید معیارهای دامنه را با معیارهای صفحه فهرست خود اشتباه کنید. اگرچه این صفحه قدرتمندترین وب سایت شماست ، صفحه ایندکس عملکرد کل دامنه شما را نشان نمی دهد.

تحلیل: معیارهای گسترده دامنه برای ارزیابی شرکای احتمالی شما بسیار مفید است. به عنوان مثال ، شما هرگز نباید در مورد معیارهای صفحه آنها از فرصت ارسال مهمان یا چشم انداز ساختن لینک استفاده کنید. در عوض ، بخاطر داشته باشید که ارتباط با صفحات کم رتبه در دامنه های قوی و معتبر به جای جستجوی صفحات رتبه بالاتر در دامنه های کم قدرت تر ، بسیار موثرتر است.

صفحه اختیار (PA)

مقیاس: ۰ – ۱۰۰۰۰ (عدد صحیح)

محاسبه شده توسط: SEOmoz

SEOmoz از الگوریتم یادگیری ماشین برای تعیین ارتباط بین معیارهای لینک و رتبه های بالا استفاده می کند و آنها را در نمره PA جمع می کند.

فرمول: PA به این معناست که تمام معیارهای سئو دیگر را در یک جمع کرده و نشان می دهد که یک صفحه مستعد / امیدوار کننده برای رتبه های بالا ، فقط با توجه به مشخصات لینک آن است.

دقیقاً مانند یک فرد مناسب ، ورزش را بهتر از یک فرد غیرفعال انجام می دهد ، صفحات وب با PA بالاتر احتمال بیشتری برای دستیابی به رتبه های بالا نسبت به صفحات دارای PA کم دارند.
ورزش

تجزیه و تحلیل: با مقایسه PA برای ۱۰ رقبای برتر در یک جستجوی جستجوی خاص ، متوجه خواهید شد که PA با رتبه بندی کاملاً ارتباطی ندارد. این بدان معنی است که صفحات دارای PA پایین تر ممکن است به دلیل سایر عواملی که گوگل غیر از معیارهای پیوند در نظر گرفته است ، بهتر از سایر صفحات معتبر باشد.

با این حال ، PA هنوز هم بهترین شاخص خشن عملکرد عملکرد یک صفحه از نظر بهینه سازی است.

اداره دامنه (DA)

مقیاس: ۰ – ۱۰۰۰۰ (عدد صحیح)

محاسبه شده توسط: SEOmoz

فرمول: DA برای کل دامنه محاسبه شده است.

تجزیه و تحلیل: بر خلاف PA که فقط برای اهداف بهینه سازی مرتبط است ، DA معیار بزرگی برای تجزیه و تحلیل رقابتی و انتخاب شریک است.

حتی بیشتر …

از آنجا که بیشتر این معیارها توسط SEOmoz محاسبه می شود ، اطلاعات و بینش زیادی در مورد این موضوع نیز می توانید در وب سایت آنها پیدا کنید. لطفا در صورت تمایل به استفاده از نظرات یا توییتر ، سهم خود را در این پست اضافه کنید. هرگونه تصحیح یا افکاری قدردانی می شود.

اعتبار عکس: جک امیک