مشکلات برای تماشای هنگام اجرای Chatbot

Chatbots در دنیای خدمات به مشتری مد و دارای دلیل خوبی است. آنها به شرکتها قول می دهند مشارکت ، حفظ و رضایت مشتری بهتر داشته باشند.

بنابراین چت بوت دقیقا چیست و چگونه شرکت شما می تواند از یک مزیت بهره ببرد؟ چندین نکته وجود دارد که باید هنگام اجرای یک chatbot مورد نظر خود را به خاطر بسپارید. بیایید نگاهی به چند نوع مختلف چت بات و برخی از مشکلاتی که ممکن است هنگام اضافه کردن این فناوری به کمربند ابزار شرکت شما وجود دارد ، بیاندازیم.

مشکلات

۱ B رباتهای وب سایت

یکی از رایج ترین انواع چت بابات ها ، پنجره بازشو خودکار است که اغلب در یک وب سایت ظاهر می شود. معمولاً این رباتها با یک پیام دوستانه مانند “سلام! به ما اطلاع دهید که آیا می توانیم کاری را برای شما انجام دهیم. “

PRO: برای مشتریان جدید مفید است

این روش می تواند مؤثر باشد ، به ویژه هنگامی که شخصی برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند و ممکن است برای یافتن آنچه جستجو می کند ، به برخی از کمکها نیاز داشته باشد. رباتهای وب سایت این تصور را ایجاد می کنند که یک کارمند دوستانه و حرفه ای منتظر انتهای رایانه ای است که برای کمک به مشتریان آماده است. دیدن این که کسی (یا چیزی) برای کمک به شما فوراً در دسترس باشد ، دلگرم کننده است.

به عنوان نمونه ، اخیراً آمازون آمازون لکس را که از اصطلاحات گفتگوی مصنوعی (AI) با ابزار هوش مصنوعی (AI) ، الکسا است ، حذف کرد. آمازون لکس را به عنوان یک chatbot پیشرفته در یادگیری ماشین طراحی کرد.

این ابزار خدمات وب آمازون (AWS) به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به راحتی یک ربات وب سایت ایجاد کنند که به مشتریان کمک کند در تنها چند دستورالعمل ، هدف خود را برآورده سازند ، همه بدون استفاده از نیروی انسانی یک مشتری واقعی خدمات مشتری. مصرف کنندگان از آنچه که به عنوان دستیار شخصی احساس می شود ، کمک می کنند و شرکت ها مقداری وقت و هزینه خود را پس انداز می کنند. این یک برد برد است.

CON: پیام های زائد یا ناخواسته

بسته به سطح آگاهی شما برای ایجاد یک چت بوت وب سایت برنامه ریزی کرده اید ، ممکن است این پنجره پاپ آپ مفید مانند روش پیچیده ای برای استفاده از عملکرد جستجوی وب سایت شما احساس کند.

برنامه ریزی

اگر مشتری قبل از ورود به سایت شما می داند چه می خواهد و می تواند به آنجا سفر کند ، چت روم می تواند مانند یک ناراحتی احساس کند – به خصوص هنگامی که ربات ها به پیوندهایی با سایر قسمت های وب سایت شما یا با پیام هایی مانند “پاسخ می دهند ، پاسخ می دهند.” مطمئن باشید که چگونه با آن کمک کنیم برای ارسال ایمیل یا تماس با یک نماینده خدمات مشتری راحت باشید. “

PRO: پاسخهای سریع

از طرف دیگر ، رباتهای توییتر اغلب محدود به مجموعه ای از پاسخ های استاندارد هستند که اگر مشتری به دنبال پاسخ مشخص باشد ، می تواند ناامید کننده باشد.

به عنوان مثال ، اگر مشتری در مورد پردازش بازپرداخت به یک شرکت پوشاک پیام دهد ، ممکن است با یک پاسخ عمومی گیر بیفتد تا یک نماینده واقعی بتواند به نتیجه برسد. هیچ کس نمی خواهد با یک ربات مشارکت کند که چند جواب ساده ارائه می دهد و آنها را با تمام سوالات دیگر به مشتری خدمات می دهد.

رباتهای توییتر همچنین هنگام پاسخ دادن به توییتهای خارج از متن ، می توانند مشکل ساز باشند. یک نمونه قابل توجه از خرابی ربات توییتر ، Tay مایکروسافت است. این شرکت در ابتدا تایل را به عنوان آزمایشی در یادگیری مکالمه ایجاد کرد ، اما به سرعت در یک فاجعه اجتماعی پیچید. کاربران توییتر به تیل آموختند که در کمتر از بیست و چهار ساعت ، ستایش هیتلر و محکوم کردن فمینیسم را ، از جمله دیگر واکنشهای توهین آمیز ، اثبات کند که ربات برای دادگاه عمومی آماده نیست.

۳ Mess مسنجر فیس بوک

سال گذشته ، فیس بوک یک پلت فرم chatbot را برای مارک های تجاری راه اندازی کرد تا با شرکت های رقیب مانند Kik و Telegram همگام شود. در اکثر موارد ، این گپ چت ها برای سناریوهای سریع پاسخ استفاده می شوند. به جای باز کردن گفتگو ، chatbots های مسنجر ، پیام های تعیین شده را ارائه می دهند.

Fandango با ارائه یک برنامه افزودنی مسنجر که هنگام گپ زدن با دوستان در برنامه ، برنامه ریزی یک شب فیلم را آسان می کند.

کاربران به جای اینکه به وب سایت جداگانه ای بپیوندند ، می توانند از این سؤالات سریع و آسان استفاده کنند.

CON: الگوریتم های ناقص

همه گپ های فیس بوک با هم برابر نیستند. برخی از مارکها هنوز هم به کاربران اجازه می دهند مکالمه را در گفتگوی آزاد آغاز کنند ، که می تواند منجر به سوالات بی پاسخ ، پاسخ های مبهم و اطلاعات نامربوط شود.

این برای کاربرانی که ممکن است از عملکرد یک چت بوت مارک خاص ناآشنا باشند ، مشکل ساز است. به عنوان مثال ، در آزمایش مارک های مختلف ، از Starbucks پرسیدم: “چگونه می توانم از این chatbot استفاده کنم؟” من همچنین برای همیشه از اطلاعات فروش فعلی از Forever 21 سؤال کردم و روز بعد درمورد موارد تلفنی با یک نام امضا شده در انتهای پیام ، پاسخی دریافت کردم. این ناهماهنگی باعث سردرگمی می شود.

نمونه دیگر عدم موفقیت چت بات های فیس بوک ، ایجاد باب و آلیس است. فیس بوک این رباتها را ایجاد کرد و به آنها امکان مکالمه داد ، که منجر به تبادل عجیب و غریب بین این دو شد. در حالی که به نظر می رسید که چت بات ها صحبت می کنند ، زبان انگلیسی شکسته به نوعی زبان مخفی درون الگوریتم است که فقط رباتها می توانند درک کنند.

تا زمانی که الگوریتم های پیام رسان فیس بوک به پایان نرسند ، این چت بات ها به عنوان مراکز کمک سریع پاسخ سریعتر از مدل های مبتنی بر بحث استفاده می شوند.

چندین پلتفرم دیگر نیز وجود دارد که بتوانید chatbot خود را بسازید ، اما این سه مورد جوانب اصلی و منفی این فناوری را به طور کلی پوشش می دهند.

آیا Chatbots می تواند تعامل انسان را جایگزین کند؟

بزرگترین ایراد در اجرای chatbot تلاش برای استفاده از بات به عنوان جایگزینی برای تعامل انسان است. با دادن یک چت بابات مارک به تمام مسئولیت های یک نماینده خدمات مشتری ، مشتریان شما را مبهم خواهد کرد.

همانطور که تای ، باب و آلیس ثابت کردند ، هوش مصنوعی هنوز از تکرار الگوهای گفتار انسانی با موفقیت فاصله دارد. کارشناسان فنی از ترس از قیام نظری ربات ، نسبت به آموزش AI بیش از حد هشدار داده اند. گرفتن اطلاعات اولیه از یک ربات آرامش بخش است. احساس اینکه مانند یک ربات به عنوان انسان در حال گذر است – نه خیلی. بسیاری از فیلم های علمی تخیلی و قسمت های منطقه گرگ و میش به ما آموخته اند که چه اتفاقی می افتد وقتی ماشین ها از سازندگان خود باهوش تر هستند.

باهوش

و وقتی صحبت از فروش دلار بالا می شود ، مصرف کنندگان هنوز هم می خواهند در طی مراحل خرید – اگر نه از طریق تلفن ، حداقل از طریق ایمیل – با یک انسان صحبت کنند. همین امر در مورد خدمات به مشتری است که به اطلاعات عمیق تری برای صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی و مسافرت نیاز دارد که باعث می شود مصرف کنندگان وقت بیشتری را در فرایند تصمیم گیری بگذرانند.

دلار

چرا یک Chatbot می سازیم؟

در حالی که چت بابات ممکن است تمام نیازهای مشتری شما را برآورده نکند ، آنها می توانند با ظرفیت محدود به برند شما بیفزایند. با ایجاد یک ربات که به شما کمک می کند تا سفارش دهید ، برنامه رزرو کنید یا برخی کارهای اصلی دیگر را انجام دهید ، زندگی را برای آنها راحت تر می کنید.

با رواج بیشتر چت بات ها ، مصرف کنندگان نیز انتظار دارند که مارک شما از آنها استفاده کند. آنها می توانند مشکل باشند ، اما رباتها می توانند اعتبار شما را در صورت درست انجام دهند.

یکی دیگر از دلایل اجرای یک chatbot این است که چت بابات می تواند برای گفتگو جالب باشد. مصرف کنندگان توسط یک chatbot جذاب می شوند که می توانند در یک مکالمه مناسب و معقول پشت سر هم شرکت کنند.

به عنوان مثال از SmarterChild استفاده کنید. در اوایل دهه ۲۰۰۰ ، ActiveBuddy ، Inc ، این chatbot را ایجاد کرد و آن را در AOL Instant Messenger پیاده سازی کرد. SmarterChild می تواند وضعیت آب و هوا ، نمره یک بازی بسکتبال ، زمان نمایش فیلم و چند نکته دیگر را بیان کند ، اما جذابیت اصلی SmarterChild این بود که ببیند چگونه به سؤالات asinine پاسخ خواهد داد.
بنابراین ، آینده چه چیزی را برای چت بات های مارک دار نگه می دارد؟ بسیار باهوش هستند ، و آنها جهان را به دست خواهند گرفت. بسیار اساسی است ، و آنها به گمنام محو می شوند. صنعت فن آوری باید برای دستیابی به توازن بین یادگیری مکالمه و عملکردهای اساسی برای موفقیت رباتها ادامه دهد.

نسل در حال رشد به خصوص وابسته به هوش مصنوعی و فناوری رضایت فوری است. برای این مصرف کنندگان ، chatbot ها بر تعامل روزانه با مارک های تجاری حائز اهمیت خواهند بود. امروز می توانید پیتزا را با تایپ ایموجی سفارش دهید. در آینده نه چندان دور ، شاید چت بات ها به مصرف کنندگان امکان می دهد وب سایت ایجاد کنند ، کالا بفروشند و موارد دیگر.

پیتزا

در ضمن ، هنگام اجرای chatbot خود ، حتماً فردی را توسعه دهید که دانش کافی برای مفید بودن داشته باشد ، روی سکویی که برای آن طراحی شده است ، متناسب باشد و از یک الگوریتم خوب ساختار یافته پیروی کند. اشتباه کردن آن می تواند به همان اندازه برای نام تجاری شما آسیب نبیند که اصلاً تلاش نکند.

این زمینه از فناوری فضای زیادی برای رشد دارد ، اما قطعاً چت بات ها ارزش اجرای آن در وب سایت شرکت یا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را دارند.