13 خوراکی معجزه گر | تغذیه سالم

13 خوراکی معجزه گر

۱۳ خوراکی معجزه گر

تندرستی و تغذیه

ارسال دیدگاه
790 بازدید

تحقیقات گذشته نشون داده که اگه ۱۳ ماده غذایی رو در برنامه غذایی خود بذارین، تماشاگر یافته های فوق العاده ای در وضع سلامت خود هستین.

 همه آدما میخوان با رعایت رژیم غذایی خوب و درست از سلامت کامل بهره مند باشن، رژیمای غذایی مختلفی هم از طرف کارشناسان تغذیه پیشنهاد می شه که هر یک به نوبه خود به درد بخور هستن، اما میشه با مصرف بعضی مواد غذایی ، تموم مواد لازم بدن رو تأمین کرد و از سلامت و انرژی کافی بهره مند بود؟ جواب این سوال مثبته. یکی از پزشکانی که در بیمارستان کالیفرنیا مشغول کاره، میگه: خیلی از بیماران با رعایت یه رژیم غذایی ساده پیشرفت خوبی در جریان درمان از خود نشون دادن.

اون ادامه میده: مهم نیس که شما می خواید از دچار شدن به مریضیای قلبی، ضعف عضلانی یا سرطان پیشگیری کنین، چون تموم بدن یه سیستم واحده و سلامت قلب به اندازه سلامت چشم یا پوست مهمه، پس با رعایت رژیم غذایی سالم و به درد بخور به سلامت کل بدن کمک می کنین و نیاز ندارین واسه سلامت هر عضوی یه رژیم غذایی خاص داشته باشین.

و اما این موادغذایی فوق العاده ۱۳ مورد هستن و عبارتند از:

۱- شکلای جور واجور لوبیا

۲- زغال اخته

۳- گل کلم

۴- جو

۵- پرتقال

۶- کدوتنبل

۷- ماهی آزاد

۸- سویا

۹- اسفناج

۱۰- چای (سبز یا مشکی)

۱۱- گوجه فرنگی

۱۲- گردو

۱۳- ماست

به نظر استیون پرت که یکی از محققان مواد غذاییه، وقتی شما این مواد رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین، خیلی از تغییراتی که در بدن ایجاد شده و منتهی به مریضیایی مثل دیابت، فشار خون بالا، فراموشی و بعضی سرطانا می شن، متوقف شده و شما از بدنی سالم بهره مندین.

 

نکته باحال دیگه اینه که در هر نقطه از جهان که زندگی کنین، می تونین اونا رو استفاده کنین و غذاهایی نیستن که مصرف اونا واسه آدمایی در مناطق خاص سخت باشه و اما حالا بپردازیم به دلیل مصرف این جور مواد:

 

گردو: شامل چربی خوب

گردو یکی از بهترین مواد غذایی است، حتی چرب ترین شکلای جور واجور اون شامل روغن امگا ۳ه که خیلی خوبه؛ امگا۳ در ماهی آزاد هم پیدا میشه و ماهی آزاد واسه سلامت قلب هم روش زوم شده و می تونه احتمال دچار شدن به مریضیای قلبی رو کم کنه؛ اگه شما ۵ بار در هفته هر بار یه مشت گردو بخورین، علاوه بر مصرف کالری خوب از فواید اونم بهره مند میشین.

 

 با زغال اخته به رژیم غذایی خود کمی هم رنگ بدین

یه ضرب المثل میگه: همیشه چیزای خوب در بسته های کوچیک هستن؛ زغال اخته هم از جمله موادیه که شامل مواد مغذی گوناگونه؛ یعنی نمیشه گفت پر از یه نوع ماده خوبه، اما شامل ویتامین C، اسید فولیک، فیبر، کاروتن و صدها ماده به درد بخور دیگه س که تو یه میوه خوش رنگ کوچیک جمع شده.بورسی کلویدنس از محققان تغذیه س و عقیده داره غذاهایی که رنگ دارن یعنی قرمز، سبز، بنفش و نارنجی هستن، موادی دارن که مانع دچار شدن به مریضیای قلبی و سرطان می شن و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین به حالت تعادل روحی، حافظه و قدرت تفکر هم کمک می کنن.

 

بهترین راه واسه اضافه کردن رنگ طبیعی به غذاهای مانند سوپ یا کباب به کار گیری گوجه فرنگیه؛ در ساندویچ هم از فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و اسفناج یا جعفری تازه استفاده کنین؛ در میان روز از بادام، گردو، گل کلم و انگور به عنوان میان وعده غافل نشید؛ شکلای جور واجور میوه ها هم علاوه بر داشتن مواد مغذی، انرژی کافی هم واسه بدن تأمین می کنن.

 

سویا و اثر خوب اون بر کلسترول

به کار گیری طرف معنیش این نیس که تا حد ممکن از سس سویا در غذاها استفاده کنیم، بلکه باید از شکلای جور واجور دانه های شامل سویا بهره مند شیم؛ سویا یکی از موادی به درد بخور واسه قلبه، چون کلسترول رو پایین می آورد و دارای فیبر و پروتئین فراوون هم هست.

 

جو و لوبیا، پر از فیبر

فیبری که در جو و لوبیا هست مانع بالا رفتن قند و کلسترول خون می شه و به تنظیم کار روده هم کمک می کنه.تحقیقات نشون دهنده اون هستش که غذاهایی شامل جو، لوبیا، برنج ، میوه ها و سبزی مخصوصا سیب منابع سرشار فیبر هستن که علاوه بر فواید خود کم کم هضم می شن و مانع بالا رفتن یهویی قند خون می شن، اگه نون و شیرینیا اینجور نیستن، منابع سرشار فیبر به کنترل وزن هم کمک می کنن.اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین مصرف ۵ تا ۹ وعده در روز از میوه ها و سبزیا واسه سلامت خیلی خوبه؛ از اونجا که شکلای جور واجور لوبیا پر از پروتئینه ، میشه اونو به سوپ، سالاد و تخم مرغ هم اضافه کرد.

 

کلسیم و استخونا

ماست و دیگه اجناس لبنی با تقویت استخونا مانع شکستگی اونا می شه؛ هم اینکه در سلامت دندون ها و کمک به انقباض عضلات و تنظیم ضربان قلب هم مؤثره.احتمال دچار شدن به مریضیای روده رو کم می کنه و در کاهش وزن هم اثر داره؛ مصرف روزانه دست کم هزار میلی گرم کلسیم هم مانع زیاد شدن وزن مریض می شه.

 

می تونین روز رو با یه استکان چای شروع کنین و یه لیوان شیر کم چرب و تازه به همراه تیکه ای از نون گندم کامل واسه صبحونه کافیه، با غذا ماست رو یادتون نره و در میان روز هم از هویج و میوه استفاده کنین.از پنیر هم واسه رفع گرسنگی و تأمین انرژی می تونین استفاده کنین؛ مطمئن باشین اگه این ۱۴ غذا رو در برنامه خود بذارین، علاوه بر سلامت کلی احتیاجی به رژیمای کاهش وزن هم دارین و از ظاهری سرحال تر بهره مند میشین.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *