12 گام چاق کننده کدام است؟

سید تایید کننده علویان گفت: هر چند متهم اصلی تو ذهن مردم به هنگام چاقی مصرف مواد چربه اما باید دونست که چربی مقصر اصلی نیس.

: در مقابل رژیم های غذایی پر از قندها به صورت مخفیانه چربی ذخیره کرده و دور کمر رو افزایش می دهد؛ این موضوع باعث گسترش چاقی می شه؛ مصرف چربی های خوب مانند اسیدهای چرب اشباع نشده در روغن زیتون و آجیل می تونه چربی های اشباع شده گوشت ها و در بعضی غذاها رو نابود کنه.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: منابع دیگه چربی های خوب مانند اسیدهای چربی ماهی و روغن اون بدن رو در برابر چربی های مضر مراقبت می کنه.

ایشون اضافه کرد: در مواردی که فرد علاقه زیادی به مصرف شکلات و کاکائو داره می تونه از شکلات های با درصد کاکائو بالا و شکر کم انتخاب کنه.

علویان اضافه کرد: کاکائو شامل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان است، در حفظ تندرستی بدن مؤثره، هم اینکه هنگام به کار گیری لبنیات هم بهتره از ماست کم چرب یا پروبیوتیک استفاده شه.

این استاد دانشگاه بقیه الله اضافه کرد: ۱۲ گامی که فرد رو چاق می کنه در اول فکر کردن فرد به غذایی که قند داره، قدم بعدی ترشح انسولینه. در قدم سوم انسولین به بدن شما می گوید که اسیدهای چرب رو ذخیره کنه و مانع آزادسازی انرژی اونا می شد، در قدم چهارم احساس گرسنگی ایجاد می شه و در قدم بعدی سطح قند خون افزایش می یابد.

علویان ادامه داد: در قدم هفتم قندهای هضم شده به صورت گلوکز وارد جریان خون می شن و در قدم بعدی انسولین بیشتری ترشح می شه؛ به ترتیب در قدم های بعدی خوردن شروع می شه، انسولین بیشتری ترشح می شه، چربی غذا به صورت پری گلیسیرید در سلول های چرب می موند. سلول های چرب چرب تر می شه و در نتیجه چاق تر می شیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع : parsi1.com

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *