12 کاری که چشم های شما بهتر ببیند

: با راه کارای زیر می تونین به دید چشماتون بهتر کنین و بهتر ببینین …

، چشما بهترین نعمت و باارزش ترین ثروت ما آدما هستن. ما خیلی راحت و با آسونترین روش ها می تونیم از این دارایی خود مراقبت کنیم. در این مطلب 12 راه حل به درد بخور رو واسه مراقبت از چشما و بهبود بینایی واسه شما ارائه می دیم.

 

بینایی چشم

دو بار در هفته ماهی بخورین

ماهی یه منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3ه و ثابت شده در کاهش خطر دچار شدن به سندروم خشکی چشم بسیار موثره. اگه نمی تونین طعم ماهی رو تحمل کنین، از مکملای شامل امگا 3 استفاده کنین.

از عینکای ایمنی استفاده کنین

اصلا بدون عینک شنا وارد استخر نشید. آلودگیای احتمالی موجود در آب می تونه منتهی به عفونتای چشمی و حتی بعضی وقتا کاهش قدرت بینایی شه.

 

اگه مشاغلی مانند نجاری و یا جوشکاری دارین، به کار گیری عینک ایمنی رو جدی بگیرین، چون مثلا تراشهای چوب موقع نجاری می تونه موجب خراشیدگی قرنیه چشم شه.

 

خودتون رو موظف کنین که هنگام کار با رایانه و یا مطالعه، هر نیم ساعت یه بار استراحت کنین. می تونین واسه این کار 30 ثانیه به نقاط دور نگاه کنین.

 

از هوای خشک دوری کنین

مثلا وقتی که در خودرو نشسته اید، جهت باد کولر رو به سمتی غیر از صورتتون تغییر بدین، چون هوای خشک مانند یه اسفنج تموم آب چشم تون رو میگیره.

نبود رعایت این نکته جدی می تونه دلیل خشکی و یا حتی کوری چشماتون شه.

 

از پیاز قرمز استفاده کنین

واسه طبخ غذا از پیاز قرمز استفاده کنین! پیاز قرمز شامل یه جور آنتی اکسیدان به نام کوئرستین (quercetin)  هستش که در جلوگیری از دچار شدن به آب مروارید موثره.

 

از عینک آفتابی استفاده کنین

در هر زمان از روز و در هر فصلی باید از عینک آفتابی هنگام خروج از منزل استفاده کنین. عینک آفتابی از چشماتون در برابر نور خورشید و وزش باد مراقبت می کنه.

 

آرایش چشماتون رو پاک کنین

حتما قبل از خواب با یه پاک کننده مناسب، آرایش چشماتون رو پاک کنین تا دلیل خارش قرنیه تون نشه.

از هوله مشترک استفاده نکنین

بعد از هر بار شستن صورت از یه هوله تمیز و شخصی استفاده کنین. به کار گیری هوله مشترک دلیل ایجاد یه جور عفونت چشمی به نام  pinkeye می شه.

 

از کلاه واسه جلوگیری از تابش نور آفتاب استفاده کنین

کلاه لبه دار تا حدود 50 درصد مانع رسیدن اشعه ماورای بنفش نور خورشید به چشما می شه.

زنگ تفریح داشته باشین

خودتون رو موظف کنین که هنگام کار با رایانه و یا مطالعه، هر نیم ساعت یه بار استراحت کنین. می تونین واسه این کار 30 ثانیه به نقاط دور نگاه کنین.

 

فشار خونتون رو اندازه بگیرین

هر ماه یه بار فشار خونتون رو اندازه گیری کنین. فشار خون بالا می تونه منتهی به آسیب رگای خونی چشم شه.

محیط زندگی تون رو مرطوب نگه دارین

می تونین با کاشت گیاه در منزل و یا قرار دادن گلدان در اتاق، رطوبت رو به خونه هاتون بیارین. هم اینکه نذارین خونه تون بیشتر از اندازه گرم و خشک شه.

 

جنب و جوش بدنی داشته باشین

در هفته چهار بار پیاده روی کنین. بررسیا نشون میده افراد گرفتار به آب مشکی چشم (گلوکوم) که چهار بار در هفته و هر بار 40 دقیقه پیاده روی کردن، بیشتر از بقیه بهبود پیدا کردن، چون ورزش منظم دلیل کنترل فشار خون و بهبود گلوکوم می شه.

.

منبع : nazweb.ir

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *